Παρενέργειες από τη δίαιτα atkins

low carb

low carb (Photo credit: daBinsi)

Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο post, η δίαιτα atkins μειώνει σημαντικά τη πρόσληψη υδατανθράκων και αυξάνει σημαντικά την πρόσληψη πρωτεΐνης. Αυτό συχνά προκαλεί μερικές παρενέργειες.

Τις περισσότερες φορές, οι παρενέργειες κρατάνε μόνο μερικές μέρες, με την διάρκεια να εξαρτάται από το πόσο χρόνο χρειάζεται το σώμα μας για να συνηθίσει την αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης. Οι παρενέργειες είναι τελείως ακίνδυνες και δεν υπάρχει λόγος να φοβάστε!

Στο παρόν άρθρο, θα καλύψουμε τις πιο συνηθισμένες από αυτές, καθώς και τρόπους για να τις αντιμετωπίσετε.

Κακή αναπνοή
Αυτή είναι η πιο συνηθισμένη παρενέργεια και οφείλεται στην αυξημένη παραγωγή κετονών που απελευθερώνονται με τα ούρα και την ανάσα μας. Απλά φάε μια τσίχλα (χωρίς ζάχαρη) ή χρησιμοποίησε ένα αποσμητικό στόματος !

Στερητικό σύνδρομο
Σχεδόν όλοι νιώθουν το πρώτο καιρό ένα είδος στερητικού συνδρόμου. Αυτό οφείλεται στο ότι τα φαγητά που τρώγατε πριν ξεκινήσετε τη δίαιτα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, με αποτέλεσμα να πέφτει το ζάχαρο σας. Μερικά από τα συμπτώματα του στερητικoύ συνδρόμου είναι:

  1. Ναυτία
  2. Κρύος
  3. Ιδρώτας
  4. Ζαλάδες
  5. Πονοκέφαλος

Η συμβουλή του Δρ Atkins είναι απλή. Απλά προσπάθησε να αντέξεις τις τρεις πρώτες μέρες. Θα δεις ότι σταδιακά τα συμπτώματα θα αρχίσουν να φεύγουν! Συμβουλεύει επίσης να μειώσεις τη πρώτη εβδομάδα το καφέ και να πίνεις πολύ νερό!

Κράμπες

Τις πρώτες μέρες το βάρος που χάνεις είναι κυρίως υγρά και διάφορα ιχνοστοιχεία. Αυτό σε πολλά άτομα έχει σαν αποτέλεσμα να έχουν κράμπες, κυρίως στα πόδια. Ο Atkins συμβουλεύει να πάρετε τη πρώτη περίοδο συμπληρώματα που να περιέχουν βιταμίνες, μαγνήσιο και ασβέστιο!

Δυσκοιλιότητα

Η δίαιτα Atkins είναι χαμηλή σε φυτικές ίνες, κάτι που προκαλεί προβλήματα δυσκοιλιότητας. Φρόντισε να τρως λοιπόν την ημερήσια ποσότητα λαχανικών που συνιστά η δίαιτα atkins.

Πηγή: http://www.ivillage.co.uk/atkins-diet-some-common-side-effects/79073?field_pages=1

 

ΦΑΣΕΙΣ ΔΙΑΙΤΑΣ ATKINS

Η δίαιτα Atkins αποτελείται από 4 φάσεις. Το χρονικό διάστημα της κάθε φάσης είναι διαφορετικό για κάθε άτομο και εξαρτάται από τα πόσα κιλά θέλει να χάσει, πόσο γρήγορα τα χάνει και άλλους παράγοντες.

Η πρώτη φάση είναι και η πιο αυστηρή του διατροφικού προγράμματος. Στόχος της είναι να “ξεσυνηθίσει” ο οργανισμός σας  τους υδατάνθρακες και να συνηθίσει μια διατροφή βασισμένη στη πρωτεΐνη! Έτσι, επιτρέπετε κατά τη περίοδο αυτή να καταναλώνετε μέχρι 20 γραμάρια υδατανθράκων από συγκεκριμένα λαχανικά. Στη πρώτη φάση η διατροφή σας θα απαρτίζεται κυρίως από πηγές αγνής πρωτεΐνης όπως πουλερικά, άπαχο κρέας, αυγά, καλά ψάρια (π.χ. σολωμό), και τυροκομικά. Επιτρέπονται επίσης ορισμένα χόρτα και λαχανικά όπως το σέλινο, το αγγούρι και το σπαράγγι. Σε αυτή τη φάση το αλκοόλ, το ψωμί, τα δημητριακά και τα φρούτα πρέπει να τα ξεχάσετε!

Κατά τη δεύτερη φάση συνεχίζεται να χάνετε κιλά, όμως μπορείτε να φάτε μερικές ακόμα τροφές που περιέχουν παραπάνω υδατάνθρακες από ότι αυτές της πρώτης φάσεως. Κάποια από τα τρόφιμα αυτά είναι τα μούρα, τα σπόρια και οι ξηροί καρποί. Σε αυτή τη φάση θα μείνετε όσο χρειάζεται ωσότου να είστε 5 κιλά πάνω από το βάρος που έχετε βάλει σαν στόχο.

Στη τρίτη φάση η απώλεια βάρους συνεχίζετε, απλώς λίγο πιο αργά. Τώρα μπορείτε να φάτε ακόμα περισσότερα τρόφιμα, συγκεκριμένα:

  • Φρούτα
  • Λαχανικά πλούσια σε άμυλο
  • Δημητριακά (μόνο ολικής αλέσεως)

Η φάση αυτή διαρκεί 1-2 μήνες αφότου φτάσετε το βάρος στόχο!

Στη τέταρτη φάση πρέπει να πάρετε μια πολύ μεγάλη απόφαση. Να  γίνει η δίαιτα Άτκινς τρόπος ζωής.

Ενδεικτικό μενού δίαιτας Atkins (Πρώτη Φάση)
Ακολουθεί ένα ενδεικτικό μενού του τι μπορείτε να φάτε σε μία τυπική ημέρα της πρώτης φάσεως.
Για πρωινό:
Μία ομελέτα, λουκάνικα και ένα καφέ (χωρίς ζάχαρη ή με γλυκαντικό)
Για γέυμα:
Ένα ψημένο φιλέτο σολομού με σπαράγγια, και πράσινο τσάιο (πάντα χωρίς ζάχαρη)
Για δείπνο:
 Κρέας βοδινού ψητό μαζί με σαλάτα από χόρτα.
Για σνακ (οποιαδήποτε στιγμή):
Μπορείτε να φάτε δύο μικρά σνακ, π.χ. μια χούφτα ελιές
Όλη τη μέρα:
Μπόλικο νερό (τουλάχιστον 8 ποτήρια)

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΙΤΑ Atkins ?

Η δίαιτα Atkins (Άτκινς) είναι μία από τις πιο γνωστές, ιδίως στο εξωτερικό, δίαιτες που έχουν ακολουθήσει εκατομμύρια άτομα σε όλο το κόσμο για να χάσουν κιλά. Η δίαιτα αποτελεί “εφεύρεση” του γιατρού-καρδιολόγου Robert C. Atkins που τη πρωτοδημιούργησε το 1972 και συνέχισε να την εξελίσσει μέχρι και το θάνατο του, μερικά χρόνια πριν (2003). Η επίσημη ονομασία της δίαιτας είναι  “η Διατροφική Προσέγγιση Atkins”.

Σε γενικές γραμμές, θα λέγαμε ότι η δίαιτα atkins είναι μία δίαιτα βασισμένη κυρίως στη πρωτεΐνη και τα καλά λίπη με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Σε αντίθεση με άλλες δίαιτες, η Atkins δεν μας αναγκάζει να μετράμε θερμίδες ούτε να ελέγχουμε το μέγεθος της κάθε μερίδας φαγητού. Όμως απαιτεί να μετράμε πόσους υδατάνθρακες καταναλώνουμε.

Τι στόχο έχει ?
Ο βασικός στόχος της δίαιτα δεν είναι μόνο να χάσουμε κιλά, αλλά να αλλάξουμε γενικότερα το τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τη διατροφή μας και αφού χάσουμε τα επιθυμητά κιλά να διατηρήσουμε το χαμένο βάρος για πάντα. Μετά τη πρώτη φάση η δίαιτα οδηγεί σε περισσότερη ενέργεια, καλύτερα επίπεδα χοληστερίνης, υψηλότερο μεταβολισμό αλλά και περισσότερη ενέργεια. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της δίαιτας είναι ότι δεν αφήνει αίσθημα πείνας. Παλιότερα αυτό πολλοί το αμφισβητούσαν, μέχρι που βγήκαν πολλές έρευνες που δείξανε ότι αυτό είναι κάτι που ισχύει σε όλες τις διατροφές που είναι πλούσιες σε πρωτείνες (ιδίως ζωικής προελεύσεως).

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ

Γεια σας

Σας καλωσορίζω στο blog μου “δίαιτα atkins“. Όπως ίσως να έχετε ήδη καταλάβει και από το όνομα το blog είναι αφιερωμένο στη δίαιτα atkins (άτκινς)! Εδώ θα βρείτε γενικές πληροφορίες για τη δίαιτα, τις φάσεις της, τη μπορείτε να φάτε και κάποια στιγμή θα βάλω και συνταγές. Γενικά, θα προσπαθήσω να βάλω τα πάντα που σχετίζονται με τη δίαιτα! Ελπίζω να βρείτε το blog χρήσιμο και εποικοδομητικό

~ Γιάννης